O «τέταρτος τοίχος» του Klaus Frahm

0

Ο φωτογράφος της αρχιτεκτονικής και του design Klaus Frahm από το 2010 αποτυπώνει με την κάμερα του τον «τέταρτο τοίχο» των θεατρικών σκηνών της Ευρώπης. Πρόκειται για τον «τέταρτο τοίχο» της άλλης πλευράς του σκηνικού χώρου, έναν «τοίχο» που συντίθεται από τις αντιθέσεις. Ο «τέταρτος τοίχος» παραδοσιακά είναι διάφανος για να επιτρέπει στους θεατές να συμμετέχουν στη σκηνική δράση.

Ο Frahm μελετά τον «τέταρτο τοίχο» από μέσα προς τα έξω, δηλαδή φωτογραφίζει τη σκηνή από το χώρο των παρασκηνίων σε πρώτο πλάνο με βάθος πεδίου την πλατεία του θεάτρου. Αυτή η οπτική γωνία παρουσιάζει τον «τέταρτο τοίχο» των συντελεστών της παράστασης με τα φώτα, τις μηχανές, τα καλώδια, την προετοιμασία πίσω από το παιχνίδι και ταυτόχρονα τον καθιστά ορατό στους θεατές της πλατείας μέσα από τον φακό του. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, θα μπορούσαμε να πούμε πως ο ίδιος ο φακός της κάμερας οικοδομεί τον τοίχο για τον παρατηρητή της φωτογραφίας και η λήψη είναι εκείνη που εξασφαλίζει τη διαύγεια του.

The Forth Wall: Stages

Markgräfliches Opernhaus, Bayreuth, 1997. © Klaus FrahmMarkgräfliches Opernhaus, Bayreuth, 1997. © Klaus Frahm

Deutsches Schauspielhaus, Hamburg, 2011. © Klaus FrahmDeutsches Schauspielhaus, Hamburg, 2011. © Klaus Frahm

Schlosstheater, Sanssoucis, Potsdam, 2012. © Klaus FrahmSchlosstheater, Sanssoucis, Potsdam, 2012. © Klaus Frahm

5Semperoper, Dresden, 2012. © Klaus Frahm

Hamburger Staatsoper, 2012. © Klaus FrahmHamburger Staatsoper, 2012. © Klaus Frahm

Residenztheater, Munich, 2013. © Klaus FrahmResidenztheater, Munich, 2013. © Klaus Frahm

Festspielhaus, Bayreuth, 2014. © Klaus FrahmFestspielhaus, Bayreuth, 2014. © Klaus Frahm

Berliner Ensemble, Berlin, 2011. © Klaus FrahmBerliner Ensemble, Berlin, 2011. © Klaus Frahm

Opened - Cuvillé-Theater, Munich, 2013. © Klaus FrahmOpened – Cuvillé-Theater, Munich, 2013. © Klaus Frahm

Klaus Frahm
Architectural Photography
http://www.klaus-frahm.de/#/contact/start/start
http://art.klaus-frahm.de/

*Πηγή Rear Window

Κοινοποίηση

Γραψτε ενα σχολιο