Αίθουσα Τέχνης Μικροσκοπικό Θέατρο

0

Δεξίππου 5 & Πλατεία Ταξιαρχών, Πλάκα
Παράσταση Σύγχρονου Χορού Σάββατο, 21 Μαΐου 2016, 20:00

Οι Τέσσερις Εποχές
Στις Τέσσερις Εποχές του Μικροσκοπικού Θεάτρου, το Σάββατο, 21 Μαΐου στις 20:00, η Αναστασία Λύρα ιχνογραφεί τις κινήσεις του χορού πάνω σε τέσσερα κομμάτια μουσικής για πιάνο του Κλωντ Ντεμπυσσύ. Είναι η αισθησιακή παρουσία της φύσης στο έργο του Γάλλου συνθέτη καθώς και η ελαστικότητα και η σωματικότητα των ρυθμών του που επιτρέπουν στη χορογράφο να σχεδιάσει το τετράπτυχο των εποχών του έτους πάνω σε μουσική που δεν γράφτηκε για το συγκεκριμένο θέμα. Μια ιδιαίτερη εκλεκτική συγγένεια του ήχου των μουσικών κομματιών με το εικαστικό στοιχείο διευκολύνει την αντιστοίχιση της κίνησης με τη μουσική.

Τα έργα ερμηνεύουν η Αναστασία Λύρα και η Αλίκη Κόντζιου – Γούσα και η διάρκεια της παράστασης είναι 40 λεπτά. Η κράτηση θέσης είναι απαραίτητη λόγω του περιορισμένου χώρου.

ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ Μικροσκοπικό Θέατρο
Άνοιξη
Η Άνοιξη (Pagodes / Παγόδες) είναι λαμπερή σαν το πρωινό φως του Απρίλη. Τις ανθισμένες κερασιές του ιαπωνικού τοπίου ζωντανεύουν οι άπω-ανατολικές κλίμακες της μουσικής. Ο χορός, στοχαστικός και εκστατικός ταυτόχρονα, εμπνέεται από τον «ιαπωνισμό» της μουσικής.

Μουσική: Claude-Achille Debussy, Pagodes | Χορός: Αναστασία Λύρα

Καλοκαίρι
Το Καλοκαίρι (La soirée dans Grenade / Βραδάκι στη Γρανάδα) μας ταξιδεύει στην Ανδαλουσία του ισπανικού νότου. Είναι φλογερό και αρωματικό σαν τον νυχτερινό αέρα της Αλάμπρας. Ο χορός παρόλα αυτά δεν κάνει καμιά φανερή αναφορά στο ύφος του ισπανικού χορού. Μοιάζει να εμπνέεται κυρίως από την ένταση ανάμεσα στην αφαίρεση της αραβικής γεωμετρικής τέχνης και τον αισθησιασμό των μορφών που χτίζει ο συνθέτης πάνω στην αραβική μουσική κλίμακα.

Μουσική: Claude-Achille Debussy, La soirée dans Grenade | Χορός: Αλίκη Κόντζιου – Γούσα

Φθινόπωρο
Το Φθινόπωρο (Ballade Slave / Σλαβική μπαλάντα) είναι, όσο αφορά στη μουσική, το λιγότερο «εικαστικό» ή «ιμπρεσιονιστικό» από τα μουσικά έργα του τετράπτυχου των Εποχών. Είναι ένα κομμάτι λυρικό και αισθαντικό, χωρίς φανερές αναφορές στην φύση. Ο χορός χτίζει τη γέφυρα προς το θέμα του φθινόπωρου με βάση το συναισθηματικό περιεχόμενο της μουσικής, ζωντανεύοντας μια εικόνα που συγκεράζει το αίσθημα της πληρότητας με μια γλυκιά μελαγχολία και την ολοκλήρωση με τη νοσταλγία.

Μουσική: Claude-Achille Debussy, Ballade Slave | Χορός: Αναστασία Λύρα

ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ Μικροσκοπικό Θέατρο
Χειμώνας
Μέσα στο χιονισμένο ερημικό τοπίο που ζωγραφίζει η μουσική, ο Χειμώνας (Des pas sur la neige / Βήματα στο χιόνι) είναι η προσωποποίηση του χορού της χιονοθύελλας. Είναι ένας μοναχικός γίγαντας που κουβαλάει στις πλάτες του τον κόσμο, σαν την πιο μελαγχολική ανάμνηση του δακρυσμένου κλόουν και σαν την τελευταία αυθεντική μορφή του βενετσιάνικου καρναβαλιού.

Μουσική: Claude-Achille Debussy, Des pas sur la neige | Χορός: Αλίκη Κόντζιου – Γούσα

GraviDanza ΙΙΙ
Ένα κινούμενο γλυπτό σε συνεχή μεταμόρφωση. Ο τίτλος του έργου υποδηλώνει το στοιχείο της γονιμότητας των μορφών του. Gravidanza είναι η ιταλική λέξη για την εγκυμοσύνη που περιέχει συμπτωματικά τη λέξη για το χορό.

 Ηχοτοπία: Νίκος Βαλκάνος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Δεξίππου 5 & Πλατεία Ταξιαρχών, Πλάκα (150 μέτρα από το Μετρό Μοναστηράκι)
Ημερομηνία: Σάββατο, 21/05/2016
Ώρα έναρξης: 20:00 ακριβώς

Είσοδος ελεύθερη – Κράτηση απαραίτητη λόγω περιορισμένου χώρου
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6989 443157
www.anastasialyra.com
facebook.com/MikroskopikoTheatro

Φωτογραφίες: Χριστίνα Σαρλάμη

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Αναστασία Λύρα
Χορογράφος και χορεύτρια. Ο αυτοσχεδιασμός, η κλασική μουσική και ο ανοιχτός δημόσιος χώρος της πόλης είναι τα βασικά ενδιαφέροντά της. Έχει ασχοληθεί με τη σόλο παράσταση όσο και με τις πολυάνθρωπες χορευτικές ομάδες και δράσεις και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την αργή κίνηση. Μαθήτευσε στην Κρατική Σχολή Χορού και σπούδασε χορογραφία με τον Robert Ellis Dunn στην Νέα Υόρκη. Χορογραφεί από το 1984. Συνεργάστηκε με τους Steve Paxton, Sara Rudner, Slava Ganelin, Δόμνα Σαμίου, Άρτεμις Αλκαλάη, Ελένη Μανωλοπούλου, Peter Kowald, Cecil Taylor, Ψαραντώνη, Ηλία Παπαδόπουλο, Ελευθερία Ντεκώ και με μεγάλο αριθμό ελλήνων καλλιτεχνών του χορού. Δημιούργησε και διεύθυνε τη Σχεδία Ομάδα Χορού από το 1996 έως το 2004. Το 2008 εγκαινίασε το Μικροσκοπικό Θέατρο.

Αλίκη Κόντζιου – Γούσα
Χορεύτρια, χορογράφος και δασκάλα χορού. Η χορευτική της προσωπικότητα καθορίστηκε από το γεγονός ότι γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αφρική, στο σημερινό Ζιμπάμπουε, όπου ξεκίνησε τις χορευτικές της σπουδές στον κλασικό χορό. Αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Γρηγοριάδου και συνέχισε την εκπαίδευσή της με σημαντικούς δασκάλους όπως τον Steve Paxton και τη Sara Rudner. Συνεργάστηκε με μεγάλο αριθμό ομάδων χορού: Ωκυρρόη, Σχεδία, Λάθος Κίνηση, Έλιξ, Παρουσία, Εννεάμορφο, Κειφυσά, Όνειρο και πολλές άλλες. Συνεργάστηκε με τον Peter Stein στην Πενθεσίλεια (2001). Το 1992 ίδρυσε σχολή χορού που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες χορευτές και ειδικεύεται στην προετοιμασία των υποψηφίων για επαγγελματικές σπουδές στον χορό.

Το Μικροσκοπικό Θέατρο
Το Μικροσκοπικό Θέατρο είναι ένας χώρος για τις Τέχνες που σχεδίασε και επιμελήθηκε η Αναστασία Λύρα, στα αρχαία θεμέλια ενός Πλακιώτικου σπιτιού του 19ου αιώνα, σε συνεργασία με τους αρχιτέκτονες Νανά Κουκιάδη και Ανδρέα Δεληβοριά. Περιλαμβάνει δύο σκηνές, στο πρώτο και το δεύτερο επίπεδο του θεάτρου, στα θεμέλια του οποίου συνυπάρχουν τμήματα της Ρωμαϊκής Αγοράς και κτισμάτων του 1ου αιώνα π.Χ. Εγκαινιάστηκε το 2008 στο Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση Tu Αmor Revolucionario και σχεδιάστηκε ώστε μέσα στο πλαίσιό του να διερευνηθούν ο Χώρος και ο Χρόνος και το Σώμα, ως θεμελιώδη συστατικά του Χορού. Το ίδιο το θέατρο εισάγει αυτομάτως το θεατή στο ζήτημα του Χρόνου, καθώς μέσα από τα ιστορικά ευρήματα που το απαρτίζουν, αναδύεται ο διάλογος ανάμεσα στις διαφορετικές χρονολογικές περιόδους της Αθήνας. Η μικρή διάσταση του θεάτρου φέρνει το κοινό σε άμεση επαφή με το ανθρώπινο σώμα, παρέχοντας στο θεατή μια οπτική «κάτοψης» του έργου, τοποθετώντας τις κινήσεις των χορευτών «κάτω από το μικροσκόπιο». Βρίσκεται ανάμεσα στους αρχαιολογικούς χώρους της Ρωμαϊκής Αγοράς και της Βιβλιοθήκης του Αδριανού και η απόστασή του από τη στάση του μετρό στο Μοναστηράκι είναι 150 μέτρα. Η χωρητικότητά του εξαρτάται από τη διάταξη των καθισμάτων που επιλέγεται κάθε φορά και σε κάθε περίπτωση δεν ξεπερνάει τα 60 άτομα.

Κοινοποίηση

Γραψτε ενα σχολιο